Μοιραστείτε

Ο νέος Διοικητής του, Λάμπρος Γεωργόπουλος, μιλάει στον «Π.Λ.» για τα προβλήματα το προσωπικό, τα νέα μηχανήματα, το Πολυδύναμο Κέντρο αλλά και το… φακελάκι

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στον ΚΩΣΤΑ ΑΓΟΡΗ

Χρονιά – πρόκληση είναι αυτή που μόλις ξεκίνησε για το δεύτερο μεγαλύτερο νοσηλευτικό ίδρυμα της Ηπείρου, το Νοσοκομείο «Χατζηκώστα». Με προσωπικό που «φθίνει» και ελαφρώς μειωμένο προϋπολογισμό σε σχέση με το 2013, το «Χατζηκώστα», το οποίο σήμερα δέχεται στα Έκτακτα 6.500 ασθενείς το μήνα (!), καλείται να ανταποκριθεί στις ίδιες ή και λίγο πιο αυξημένες ανάγκες, εξυπηρετώντας περισσότερους πολίτες φέτος σε σχέση με πέρυσι!

Μπορεί το ίδρυμα ν’ ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις αυτές; Ο νέος Διοικητής του Λάμπρος Γεωργόπουλος δηλώνει αισιόδοξος και ήδη καταστρώνει, σε συνεργασία με τις κλινικές ένα λεπτομερές πλάνο στόχων, προκειμένου να οργανωθεί καλύτερα η δουλειά.

Μιλώντας στον «Π.Λ.», περιγράφει τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή το Νοσοκομείο, ενώ παράλληλα δίνει ορισμένες καλές ειδήσεις. Κάνει γνωστό ότι σύντομα το «Χατζηκώστα» θα προμηθευτεί νέα ακτινολογικά μηχανήματα, και ολοκαίνουριο στεφανιογράφο – αγγειογράφο για την πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση των ασθενών του. Παράλληλα, διαβεβαιώνει ότι υπάρχουν σήμερα στο ίδρυμα γάζες, λευκοπλάστ και όλα τα απαραίτητα αναλώσιμα υλικά, για τα οποία πολύς λόγος έχει γίνει στο παρελθόν!

Η συνέντευξη: 
Κύριε Γεωργόπουλε, συμπληρώσατε έξι εβδομάδες στη θέση του Διοικητή του «Χατζηκώστα». Ποια εικόνα έχετε σχηματίσει για το Νοσοκομείο;
Aυτό που βρήκα εγώ είναι ένα οργανωμένο Νοσοκομείο με υψηλού επιπέδου παροχή υπηρεσιών, καλή φήμη στους πολίτες και καλό ανθρώπινο
δυναμικό. Θα έλεγα ότι το δυνατό του σημείο είναι το εξαιρετικό ανθρώπινο προσωπικό που διαθέτει. Η ζήτηση είναι μεγάλη, ωστόσο ανταποκρίνονται σ’ αυτήν, προσφέροντας υπηρεσίες σε ασθενείς όχι μόνο από την Ήπειρο, αλλά και από τη Δυτική Μακεδονία, απ’ τα νησιά του Ιονίου και από την Αλβανία.

Πρόκειται να επισκεφτείτε την Αλβανία σύντομα απ’ ότι μάθαμε, έτσι δεν είναι;
Ήδη έκανα μία συνάντηση με τον Πρόξενο της Αλβανίας στα Γιάννενα και θα πάμε τις επόμενες ημέρες για επίσκεψη στο Νοσοκομείο Αργυροκάστρου, γιατί θέλω να ξέρω την υγειονομική κατάσταση στη γειτονική χώρα. Ίσως δούμε και πώς θα συνεργαστούμε μέσω διασυνοριακών προγραμμάτων.

Ας αφήσουμε τα καλά κι ας πάμε στα προβλήματα. Ποιο είναι το μεγαλύτερο που αντιμετωπίζει σήμερα το «Χατζηκώστα»;
Καταρχήν, υπάρχει έλλειψη προσωπικού. Το υπάρχον προσωπικό είναι εξαιρετικό, έχει εμπειρία, κάνει ό,τι μπορεί, ωστόσο η πλειονότητά του είναι κοντά στα όρια συνταξιοδότησης. Ήδη μέσα στο 2013 χάσαμε ένα μεγάλο κομμάτι του και οι τάσεις συνεχίζονται και φέτος. Αυτό είναι απ’ τα κυριότερα προβλήματά μας, γιατί φτάνουμε σιγά – σιγά σε οριακά σημεία σε όλες τις ειδικότητες.

Τι πρέπει να γίνει γι’ αυτό;
Καταγράφουμε την κατάσταση, μετράμε τις ανάγκες και τις ελλείψεις μας, οι οποίες είναι γνωστές στο Υπουργείο Υγείας και αναμένουμε την ανταπόκρισή του. Εξάλλου, μας βοηθάει η ειδική πλατφόρμα του Υπουργείου, το «ΕΣΥ.net», στην οποία όλα τα νοσοκομεία υποβάλλουμε μία φορά το μήνα τα οικονομικά και λειτουργικά μας στοιχεία. Έτσι, γνωρίζουν από πρώτο χέρι τον αριθμό των ασθενών που εξυπηρετούμε στα Έκτακτα, συγκρίνουν με άλλα ιδρύματα, αξιολογούν και θα λάβουν αποφάσεις με βάση τα στοιχεία αυτά της ανταγωνιστικότητας.

Αλήθεια, πόσους ασθενείς δέχεται σήμερα το Νοσοκομείο «Χατζηκώστα»;
Στα Έκτακτα βλέπουμε 6.500 ανθρώπους το μήνα, δηλαδή σε 15 ημέρες εφημερίας. Αν το μοιράσετε, θα δείτε ότι είναι 16 άτομα την ώρα για κάθε ημέρα που εφημερεύει το Νοσοκομείο. Έχουμε, εξάλλου, ένα πολύ οργανωμένο τμήμα Επειγόντων Περιστατικών, όπου οι χρόνοι που περιμένει ο ασθενής είναι μικροί και η εξυπηρέτηση υψηλή. Έχουμε 1.100 άτομα προσωπικό και σχεδόν 340 κλίνες.

Καλά όλα αυτά, όμως πείτε μου την αλήθεια. Τι γίνεται στο «Χατζηκώστα» από πλευράς αναλώσιμων υλικών; Yπάρχουν γάζες, λευκοπλάστ, θερμόμετρα κ.λ.π., γιατί στο παρελθόν έγιναν πολλά παράπονα από ασθενείς!
Σ’ αυτό το μήνα που συμπλήρωσα ως διοικητής δεν έχει υπάρξει κάποιο πρόβλημα. Μου έρχονται αιτήματα για εξωσυμβατικές προμήθειες, τα υπογράφω και τα παραγγέλνουμε άμεσα. Δεν βλέπω να υπάρχουν ελλείψεις τέτοιου είδους…

Πέρα απ’ το ανθρώπινο δυναμικό, τι άλλα προβλήματα αντιμετωπίζετε;
Έχουμε ένα σοβαρό θέμα με το πληροφοριακό μας σύστημα, το οποίο είναι σαφές πως χρειάζεται αναβάθμιση, γιατί μπορεί να μας βοηθήσει σημαντικά στην καλύτερη χρήση των πόρων μας, στη μείωση κόστους και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών.
Δεν μπορεί να συμπληρώνονται χειρόγραφα τα στοιχεία του ασθενή στη Ρεσεψιόν και να μην μπορούν οι Κλινικές να τα δουν στους υπολογιστές τους. Στο Νοσοκομείο κινείται το χαρτί αντί να κινείται ψηφιακά η πληροφορία!

Τι κάνετε προς αυτή την κατεύθυνση; Φαντάζομαι ότι το σύστημα θέλει αναβάθμιση…
Το πρόβλημα αυτό το αντιμετωπίζουν τέσσερα Νοσοκομεία στην περιοχή μας. Εμείς, οι Φιλιάτες, η Πρέβεζα και η Άρτα. Είναι ενήμερο το Υπουργείο αλλά και η Υγειονομική Περιφέρεια στην οποία υπαγόμαστε. Πιέζουμε όλοι λοιπόν προς επίλυση του θέματος, το οποίο έχει χρονίσει. Είναι βασικά θέμα της ΥΠΕ και νομίζω ότι τρέχουν αυτή τη στιγμή κάποιοι σχετικοί διαγωνισμοί που έχουν να κάνουν με τα Ολοκληρωμένα Πληροφοριακά Συστήματα Υγείας (Ο.Π.Σ.Υ.).

Συνοψίζοντας, μπορούμε να πούμε ότι είναι δύσκολες οι συγκυρίες σήμερα για το «Χατζηκώστα»…
Έτσι είναι! Βρισκόμαστε σε μία συγκυρία στην οποία καλούμαστε με λιγότερο προσωπικό και ελαφρώς λιγότερα χρήματα να αντιμετωπίσουμε την ίδια ή και ελαφρώς αυξημένη προσέλευση ασθενών, που έρχονται στο Νοσοκομείο μας γιατί το εμπιστεύονται.

Πώς θα αντιμετωπίσετε τις απαιτήσεις αυτές υπό τέτοιες συνθήκες;
Με ένα πρόγραμμα στόχων ανά τμήμα και ανά τομέα που καταρτίζουμε, είτε αυτό είναι κλινικό, είτε διοικητικό, είτε τεχνικό, ώστε να εξειδικεύσουμε τις ανάγκες μας, με τη χρήση νέων τεχνολογιών και φυσικά με πολλή δουλειά απ’ όλους μας!
Θεωρώ επίσης ότι θα μας βοηθήσει σημαντικά το Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (ΠΕΔΥ) που προωθεί το Υπουργείο. Σκεφτείτε ότι το «Χατζηκώστα» έχει υπό την «ομπρέλα» του έξι Κέντρα Υγείας. Αυτά με το νέο νομοσχέδιο θα περάσουν στη διοίκηση της Υγειονομικής Περιφέρειας, ενώ θα σχετίζονται μαζί μας ιατρικά και νοσηλευτικά. Το γεγονός αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα στα Έκτακτα τα δικά μας να έρχονται λιγότεροι ασθενείς, αφού θα περνούν πρώτα από τα αστικού τύπου Κέντρα Υγείας και εν συνεχεία κάποιοι απ’ αυτούς θα φτάνουν στα νοσοκομεία. Πιθανώς να χρειαστεί μια επαναχαρτογράφηση των υγειονομικών αναγκών της περιοχής μας από πλευράς του Υπουργείου.

Πρόσφατα υπήρξε ένα πρόβλημα με τον τομογράφο, το οποίο και λύθηκε. Γενικά πώς είναι η κατάσταση με τον εξοπλισμό του Νοσοκομείου;
Υπήρξε όντως ένα πρόβλημα με τον αξονικό μας, το οποίο λύθηκε άμεσα. Κατά τα άλλα, αυτή τη στιγμή γίνονται ενέργειες και είναι στους στόχους μας να αλλαχθούν τα ακτινολογικά μηχανήματα που διαθέτουμε, καθώς αυτά μετρούν 30 χρόνια λειτουργίας! Έχουμε μία διασφάλιση ότι το έργο ύψους 2 εκατ. ευρώ θα ενταχθεί στο πρόγραμμα αποζημίωσης της Siemens! Το παλεύουμε το θέμα και θα δούμε τι θα γίνει.
Παράλληλα, μπορώ να σας πω ότι σε τελικό στάδιο βρίσκεται η διαδικασία προμήθειας ενός υπερσύγχρονου στεφανιογράφου – αγγειογράφου αξίας 400.000 ευρώ, ο οποίος θα προσφέρει υπηρεσίες στον καρδιολογικό τομέα.

Στα προβλήματα των Νοσοκομείων συγκαταλέγεται και το περίφημο «φακελάκι» που ακόμα, δυστυχώς… ζει και βασιλεύει! Γι’ αυτό τι θα κάνετε;
Δεν υπάρχει περίπτωση κάθε περιστατικό χρηματισμού γιατρού που φτάνει σε μας και καταγγέλεται επώνυμα, να μην διερευνηθεί ώστε να αποδοθούν ευθύνες! Αυτή είναι εξάλλου και η βούληση του Υπουργείου! Πρέπει να μπει ένα οριστικό τέλος στο συγκεκριμένο φαινόμενο.

Και κάτι τελευταίο. Θα λειτουργήσει ποτέ το Πολυδύναμο Κέντρο Απεξάρτησης;
Αυτό που λείπει στο Κέντρο είναι ο ξενοδοχειακός του εξοπλισμός, όμως το βασικότερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι η στελέχωσή του και η ένταξή του στον οργανισμό του Νοσοκομείου μας. Εδώ θέλει δουλειά ακόμα και σκοπεύουμε να το κυνηγήσουμε ώστε το Πολυδύναμο να λειτουργήσει το γρηγορότερο δυνατό.